torsdag 13. februar 2014

Dr Pål Gulbrandsen: "Leger overser overgrep"

I forrige innlegg lenket jeg til tre kronikker av Pål Gulbrandsen, (@PalGulbrandsen). Det han tar opp i den offentlige debatten er en viktig grunn til at jeg ikke helt har mistet troen på at vi i Norge kan få innført et psykisk helsevern som virkelig verner psykisk helse.

Neste innlegg blir et smertefullt innblikk i hva som skjer i helsevernets lukkede rom. Nå. I det 21. århundre.


Men før jeg går dit, vil jeg legge inn den ene kronikken i sin helhet, med tillatelse fra dr Gulbrandsen. 

Leger overser overgrep

OVERGREP MOT BARN. Seksuelle overgrep mot barn fører til kraftige reaksjoner. Noen ganger er det kanskje overreaksjoner, tydeliggjort gjennom de mange gjenopptagelsessakene - der mange tidligere dømte er frikjent. Men frikjenning betyr ikke at barna ikke har opplevd overgrep.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.