torsdag 12. januar 2012

Sykiskhelsevernselvmotsigelser



Noen eksperter er opptatt av manglende empati i sine beskrivelser av "personlighetsforstyrrelser", samtidig som de synes å sette likhetstegn mellom  objektivitet  og mangel på empati i sin yrkesutøvelse.

Noen eksperter er opptatt av pasientenes mangel på realitetstesting, samtidig som de forholder seg til en subjektiv virkelighetsoppfatning som bare likesinnede eksperter kan se, forstå og etterprøve.

Noen eksperter er opptatt av pasienters grandiose forestillinger, samtidig som de innbiller seg at de kan "se" hva som feiler en pasient i løpet av kort tid.

Noen eksperter er opptatt av pasientens narsissisme, samtidig som de smiler og nikker til det pasienten sier, skriver krenkende og nedlatende notater om  dem og behandler pasientens naturlige mistillit som pasientens problem.





Vet du om flere selvmotsigelser? Bidrag mottas med takk.

 Syns du at jeg er urettferdig? I så fall vil jeg svært gjerne vite hvorfor. 

1 kommentar:

  1. Synes ikke du er urettferdig. Jeg synes du kaller en spade for en spade, og det er godt at noen kan si det, slik som du gjør her.

    SvarSlett

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.