torsdag 13. februar 2014

Geir Lippestad: "Menneskeverd er absolutt"

Takk til @CSpange for denne lenken, som passer godt til de andre lenkene jeg har lagt ut i det siste: 

Utfordret på menneskeverd
– Han hadde ikke vasket hendene siden Utøya. Hendene bar preg av hva han hadde gjort. Jeg tenkte: «skal jeg ta ham i hånda eller ikke? Jo, jeg må overfor meg selv, for å fortelle meg selv at menneskeverd er absolutt». Men det var vanskelig.
Marianne Henriksen
Marianne Henriksen
12.02.2014 kl. 12:00


Et lite sitat:
Geir Lippestad viser fram den gule post-it-lappen han gikk med i lomma siden denne dagen. Lappen som skulle minne ham på verdiene han setter så høyt. «Verdikommunikasjon. Rolig. Ærlig. Verdig» var ord han hadde med seg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.