fredag 27. desember 2013

Åpen debatt og dialog? Hvordan?

I dag, 27.12.2013, snappet jeg opp denne dialogen på Twitter:


Og jeg tvitret til @TorLH og fikk raskt svar:


Legger dette inn her som en huskelapp, med et ekstra forslag:

Opprett et uenighet- og perspektivmottak. Som egen hjemmeside eller i den bloggen jeg foreslo i forrige innspill.

Jeg trodde i sin tid at Nasjonalt senter for erfaringskompetanse innen psykisk helse kunne fungere som noe slikt, men har fått grunn til å tvile på det - der synes man å være mest interessert i det MereteNesset omtaler som den snille brukerekspertisen som harmonerer med fagekspertisen. Og jeg blir svært glad om det viser seg at jeg tar feil.

En slik hjemmeside/blogg kan ha egne sider med temaer som ...

  • ulike anekdotiske erfaringer med skadevirkninger av diverse former for terapi, både offisielle og alternative og New Age
  • ulike anekdotiske erfaringer med hjelp som hjelper
  • tanker om hvordan ting kan gjøres i framtiden - her legger jeg inn en lenke til Eva Jakobsens utopi: http://dinpsykologonline.wordpress.com/2013/11/28/psykiatri-utopi/

... for eksempel. Dette er bare mine løse tanker en kveld i romjula, det er god plass i kommentarfeltet til flere tanker ... og til uenighet.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.