torsdag 27. juni 2013

NAV vedlegg 6: Ønske om innsyn

I dette brevet ber jeg om kopi av legerapporten som jeg skrev om  her:
http://ingridvaa.blogspot.no/2013/03/nav-hviskeleken.html

I ettertid skulle jeg ønske at jeg ikke hadde begynt med "En takk ...", 
Jeg innså nokså fort etter å ha skrevet dette at mitt heftige følelsesutbrudd 
var utløst av atferden til fagfolkene, og at mottakerforholdene først ble "gode" 
da jeg valgte å ynkeliggjøre meg i stedet for å samhandle som likeverdig.




 
28.11.2012
 [navn og adresse]
[saksbehandler] [teamleder]
Nav [kommune]

En takk …

Takk for at dere gjorde det mulig for meg å formidle mine behov midt i et heftig følelsesutbrudd under det forrige møtet. I en slik situasjon betyr mottakerforholdene alt, og de var svært gode i det rommet den gangen. Det setter jeg stor pris på.

Og et ønske

På grunn av dårlige erfaringer i helsevesenet utløste det interne skrivet jeg ikke fikk lese sterke post-traumatiske reaksjoner.  Litt av forhistorien, om hva som skjedde på grunn av et annet brev som jeg ikke fikk vite innholdet i, finnes i denne lenken:


Da jeg kom hjem etter møtet med dere begynte jeg å undersøke dette med innsynsrett, og så vidt jeg kan forstå, har jeg faktisk rett til å se et internt skriv fra en ekstern lege:

Jeg limer inn den relevante informasjonen her:
Etter Trygderettens kjennelse av 23.01.80, se nedenfor, er det fast praksis for at brukerne får innsyn i uttalelser fra rådgivende lege. Dette gjelder også henvendelsen til rådgivende lege. Bakgrunnen er at parten skal sikres mulighet til å kontrollere NAV sin faktiske og rettslige fremstilling av saken til rådgivende lege og at rådgivende lege gir tilbakemelding på de spørsmål eller problemstillinger som fremgår.
Derfor ber jeg om å få tilsendt en kopi av dette interne skrivet. 


Vennlig hilsen


Ingrid Vaalund

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.