mandag 22. oktober 2012

Borderlining

My translation of borderline dx: 'I don't like you, don't understand you and don't know what to do with you.'
- Lucy Johnstone (@ClinpsychLucy):



21.11.12
Ny tittel, med lenke som forklarer "borderlining" her: 
http://ingridvaa.blogspot.no/2012/12/skal-vi-danne-forente-borderlinere.html

Redigert 26.11.12: 
Dette er en fortsettelse av http://ingridvaa.blogspot.no/2012/10/oppdatering-til-fastlegen-181012.html, der jeg bl.a. skrev: "Jeg er redd i kontakt med helsevesenet. Ikke paranoid. Det er ikke paranoia hvis det har skjedd før. Det som har skjedd før, var at en prest gjorde meg til sexobjekt da jeg var barn, og at helsevesenet senere gjorde meg til objekt for psykisk helsevern. Nå trenger jeg å være subjekt i mitt eget liv, også i kontakt med helsevesenet. Og jeg trenger å vise redselen min." 


Til nye lesere av bloggen: 
Det kan være en tanke å begynne her 

Dette skannede brevet er et konsentrat av det man mente å vite om meg i helsevesenet - uten å informere meg om det - etter at jeg fortalte om barndommens seksuelle overgrep. 

Klikk på bildet to ganger for å forstørre: 



Eks-primærlegen, som nå er kommunelege, skrev dette brevet i 1991. Når tiden er inne skal jeg gjennomgå brevet i detalj og sammenlikne innholdet med det jeg kan dokumentere at jeg sa og mente og gjorde på denne tiden. 





3 kommentarer:

  1. Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

    Hva med litt usaklig enighet? ;-)

    "Hun setter likhetstegn mellom sine fantasier og virkeligheten, men jeg ser at svært mye av hennes problem går på hennes uttalte tendens til projeksjon."

    Tja....hva skal man si til en slik påstand, eller at 'observanden' "har stor tillit til sin egen intuisjon" og "når hun føler noe om en sak, mener hun at det er slik"?


    'På seg selv kjenner man andre'?

    'I know you are, but what am I?'?

    'How many projections could a projector project if a projector could project projections?'?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svært så saklig enighet, syns nå jeg da!

      Det er ikke lett å beskytte integriteten i en situasjon der Lov om psykisk helsevern tillater at det settes likhetstegn mellom selvbekreftende psykiatrisk bullshit og "realitetene".

      Og der integritetsbeskyttelse er et psykiatrisk symptom.

      Slett
  2. Ingrid, jeg vil gjerne kommentere dette.
    Men akkurat nå vil jeg bare be deg sjekke lenken http://diktugla.wordpress.com/2012/10/23/awards-blogganbefalinger/

    SvarSlett

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.