onsdag 16. mai 2012

hummerogkanari på sekstendemai

Jeg tok en utfordring

Og jeg sender hennes utfordring videre:
”Jeg utfordrer de av mine lesere som føler seg kallet.
 Og mine elleve spørsmål samler seg i et globalt spørsmål:
 HVEM ER DU?”

Tar du den? Det trenger jo ikke å være i dag.



1) Min dag er “… denne dag. For den er liv, selve livets liv.”

2) Villig til å prøve alt.
Så lenge det er dødt og andre spiser det.

3) Om jeg fikk bestemme en dag,
ville jeg invitere alle med avmakt
til å stå rakrygget fram
og vise hva Makt har gjort mot dem.

4) Båtfremkomst er best.
Holde meg i ro mens verden glir forbi.

5) Jeg er gammel. Og jeg vil bo der jeg er.
Med visshet om verdighet når jeg ikke lenger kan det.

6) Assortert sommermat i Løvsalen bak huset,
ved langbord, med familie og venner.

7) Jeg kan ikke klare meg uten klarhet.
Og balanse.

8) Hvorfor skulle jeg
skille to menneskelige kamphaner?

9) Jeg sier navnet.
Resten viser jeg.
Til de som vil se.

10) Stephen Fry.

11) Gidder ikke svare på uinteressante spørsmål.  
Disse krevde omtake.



1) Hvilken dag setter du mest pris på.
2) Hvilken matrett vil du IKKE bli servert?
3) Hvis du kunne bestemme i din by eller på ditt sted en dag, hva ville du endre?
4) Hvilket fremkomstmiddel liker du best?
5) Hvor vil du bo når du blir gammel?
6) Hva er favorittmenyen din?
7) Hva kan du ikke klare deg uten?
8) Hvordan ville du skille to menneskelige kamphaner?
9) Hva vil du si foruten navnet ditt, når du blir presentert for noen?
10) Hvem ser du opp til?
11) Hvordan har du det med slike spørsmål?

3 kommentarer:

  1. Tøft! Du tok utfordringen du -

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen Ingrid:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og det samme til deg. Det blir fredelig alene-hjemme-17 mai i år, det hadde jeg mest behov for.

      Slett

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.