fredag 20. april 2012

"Jeg tror ikke hun orket å høre"

Takk til @Sigrun_ for lenken til denne artikkelen: 



Når katastrofen aldri tar slutt
av Tine K. Jensen
Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress



En setning utløste klump i halsen og tårer i øynene:
"Møtene med Siri har lært meg mye - for eksempel at barn som utsettes for grusomme opplevelser, kan snakke om disse på en sammenhengende og meningsfylt måte hvis noen tør å spørre."
Og hvis noen tør å lytte. Det opplevde ikke Siri i terapi: 
"Hun ville ikke snakke om det jeg var opptatt av. Hver gang jeg begynte å snakke om det som hadde skjedd og at moren min døde, begynte hun å snakke om andre ting. Jeg tror ikke hun orket å høre."


Takk til alle hjelpere som tør å spørre og orker å høre! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.