lørdag 4. februar 2012

Mikrovold beta1


Enda en knagg på den virtuelle veggen.

Og et apropos til pågående diskusjoner i andre blogger, som:

gamle ugles:

og Bibbis

og et tidligere innlegg i Sigruns blogg

Jeg tar med en knaggrekke fra min blogg:




Ordet mikrovold er hentet fra det engelske ”microaggression”, og det er en wikiartikkel om det her.


Jeg har skrevet om definisjonen litt: " Bevisste eller ubevisste nedverdigelser i omgivelsene, små og vanlige, som blir formidlet med ord eller handling og som viser fiendtlig, nedsettende eller nedlatende ringeakt for medmennesker man oppfatter som unormale.


Forslag til forbedring og presisering tas imot med takk! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.