fredag 27. mai 2011

Sigrun om diagnoser

Her er en lenke til kloke ord fra Sigruns blogg


På meg virker det som om blindheten for sammenheng mellom integritetsskader og symptomer er enda mer utbredt nå enn for 20 - 30 år siden.


Den gangen hadde vi i det minste "skyld på mor"-retningen i den arkeologiske psykoterapien, riktignok uten at det hjalp noe særlig.


Har nye teknikker som kognitiv atferdsterapi, som synes å "fikse" tankemønstre og atferd uten å se på integritetsskadene som skapte tankemønstrene og atferden, vært med på å øke denne blindsonen?

Jeg vet ikke, jeg bare spør.

Og vil svært gjerne vite hva andre tenker om dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.