tirsdag 24. juni 2014

Bullshit og hallusinasjoner

Noen ganger har jeg lyst til å gi opp nanoaktivisme og gå ut og miste meg selv i skogen. Trangen pleier  å gi seg når jeg ser nærmere på det som utløste den, og sist ble den utløst av en påstand på Twitter om at symptomreduksjon var det viktigste i forskningen på psykoser.

Gi nå beng i de jævla symptomene! 

Tenk om somatiske forskere hadde ment at symptomreduksjon var det viktigste i "magesmertelidelser"? At forskningen pågikk helt uten at man undersøkte om pasienten hadde en matintoleranse eller det var giftstoffer i maten?

I årenes løp har jeg erkjent at jeg har en alvorlig bullshitintoleranse (lenke til innlegg om bullshit)  og at det er mye giftig i samfunnet som påvirker meg hvis jeg ikke er oppmerksom på det. Samfunnets redsel for sårbarhet - og den ubevisste hetsen som denne redselen utløser - er en sterk gift som jeg stadig må jobbe med å være oppmerksom på.

Skulle gjerne skrevet mer, men jeg har tidsfrist på en dokumentarfilm om elefanter. Så jeg avslutter med det som satte i gang denne utblåsningen: noen lenker til artikler om hallusinasjoner som @Sigrun_ la ut i WSO-bloggen i dag:

http://wsoforening.blogspot.no/2014/06/fulltekstartikler-om-hallusinasjoner.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+Wso-bloggen+(WSO-bloggen)


4 kommentarer:

  1. Sukk, sukk, sier jeg som er glad du fremdeles bedriver nanoaktivisme.
    Klem til deg Ingrid -

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jeg også glad for. Nå er det så nano at det er nesten usynlig, men jeg kommer sterkere tilbake til høsten. Sommer er utadvendt familietid. <3

      Slett
  2. Takk for dette innlegget!

    SvarSlett
    Svar
    1. Og mange takk for kommentaren! Jeg ber om unnskyldning for at jeg ikke har sett det du skrev før nå; det har vært mye spam i det siste, og jeg har glemt å se etter ordentlige tilbakemeldinger.

      Slett

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.