lørdag 29. juni 2013

Vachss om vold

Jeg kommer til å skrive mer om Andrew Vachss.
Foreløpig anbefaler jeg den nedlastbare romanen "Down in the Zero", som handler om selvmordstrang og psykisk vold.

Og her er en plansje om familievold:



Som jeg mener er like relevant når det gjelder systemvold.

En rask oversettelse:
Når det gjelder skader fra familievold, er det ikke noe egentlig skille mellom fysisk, seksualisert eller psykisk vold.
Det eneste som skiller, er voldsutøverens valg av våpen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.