søndag 22. juli 2012

Reprise: Pollyanna Positivkrampe med positivbryter


Dette er en respons til dette innlegget:

http://anonymi.bloggplatsen.se/2012/07/21/8285979-grubbel/

Jeg hadde problemer med sikkerhetskoden i bloggen og ble sperret til slutt, så jeg skriver min kommentar her i stedet:

Kjære Maria. Jeg har lyst til å skrive "Klag i vei!" "Gnål!" "Beskriv hvordan du har det!"
Men jeg vet ikke hvordan forholdene er på stedet der du er. Blir klaging og kritikk syk-gjort der, i stedet for at det blir sett på som et sunnhetstegn?
Det er sent, og jeg må legge meg, men kanskje du kjenner igjen noe i "Pollyanna Positiv" i bloggen min?
Varme tanker fra meg. 



http://ingridvaa.blogspot.no/2012/06/pollyanna-positivkrampe-og.html


2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar. Jag är rädd för att gnälla, och visa känslor. Hemma fick man en snyting så fort man visade nåt, eller gnällde. Så det är svårt. Men nu vet jag att jag måste försöka känna det jag känner och ttrycka det. N ska jag läsa din blogg. Klem
    /Maria

    SvarSlett
  2. Kjære Anonym, vi er mange som ble straffet når vi klaget og viste følelser. Og jeg tenker at vi kan støtte hverandre i å vite at straffene skadet oss, og vi kan støtte hverandre i å finne vår egen vei tilbake til den vi er.

    SvarSlett

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.