søndag 17. juni 2012

"Kristne dømt for vold mot barn"

Jeg legger inn en lenke til en artikkel i "Vårt Land":

Kristne dømt for vold mot barn

Aktor Asbjørn Onarheim sier:

– Her er loven tydelig. Vold mot barn er ulovlig selv om det gjøres i god tro.

Det er jo godt å høre.

Og dette sitatet fra artikkelen?

Ifølge Bergens Tidende sa faren at han et par ganger hadde tatt det ene barnet med inn på rommet, tatt ned buksen og slått med flat hånd over baken.
Men medlemmer av menigheten hadde andre råd: «Man skulle ikke slå med hånden, for den skulle man være god og vise kjærlighet med», ble han rådet, ifølge dommen.
Dermed valgte han ved en anledning å bruke tresleiv.

Jeg har ikke ord. Så artikkelen får bare henge på den virtuelle oppslagstavlen min inntil videre.

1 kommentar:

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.