lørdag 16. juni 2012

GJENFINNING


Det er mitt forslag til et norsk ord for begrepet "recovery".

Å finne tilbake til meg selv ... gi meg den jeg er ... det har vært veien jeg valgte for 25 år siden. 

Og det er fint å lese om terapimodeller som synes å gå i samme retning. 

Jeg har ikke hatt tid til å lese så mye om det, men jeg lenker til litt info om ”the tidal model”  – ”tidevannsmodellen”. 

http://www.tidal-model.com/What%20is%20the%20Tidal%20Model.htm


Noe som er umiddelbart likandes ved dette, er at det er utarbeidet i et aktivt og likeverdig samarbeid mellom kunder og psykiatriske sykepleiere. 


Jeg legger det ut nå i forbindelse med noe jeg skrev i dette kommentarfeltet, om å vise ekte følelser. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.