lørdag 24. mars 2012

Tanker


Jeg legger ut tanker.
Tolkninger av virkeligheten.
Ikke sannheter eller realiteter eller kunnskaper eller universelle lover
eller noe annet stort og fint noe. 
Bare tanker.

Tanker som gir plass til hele meg i hele livet mitt.
Det som er vondt og det som er fint.
Det jeg vil se og det jeg vil unngå. 
Det andre ser og det de ikke ser. 

Tanker som gir meg plass til å strekke meg 
uten å støte mot glasstak, kunnskapsmurer.
Uten å forsvinne i tåkete tabufelt av tro og ånd.
   
Tankene legger jeg ut
i håp om å nå fram til andre som trenger plass til hele seg.
Andre som tankene mine taler til. 

Hvis de ikke taler til deg, er det greit.
Helt greit. 
Så lenge du ikke prøver å prakke på meg
dine sannheter eller realiteter eller universelle lover eller kunnskaper.
Greit?

3 kommentarer:

  1. Kjenner jeg blir rørt Ingrid.
    Takk for at du deler.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for respons - og varme tanker til deg, Bibbi!

      Slett
  2. Tankenes frihet er alfa og omega. Takk for gode og klare ord.

    SvarSlett

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.