onsdag 22. juni 2011

Voice Dialogue-blogger

Redigert 11.11.11

for å minne om nytt kurs



Noen ganger kommer jeg over noe andre har skrevet som jeg har hatt planer om å skrive - og det er alltid en stor glede å konstatere at det er bedre enn noe jeg kunne ha fått til ... for da trenger jeg ikke å skrive det.

Gerd Nilsson har en fin norsk Voice Dialogue-blogg som har kortet ned min liste med planlagte skriverier betraktelig, og hun skriver ut fra en helt annen erfaringstyngde enn jeg har. Jeg presenterer: 

Alle våre sider 





Gerd skal avholde et seminar 19. - 22. januar 2012:


Du er og kan mer enn du tror


Jeg har allerede vært på ett av seminarene hennes og har meldt meg på dette også. Jeg anbefaler henne på det varmeste - hun har vist en beundringsverdig evne til å åpne for innspill fra deltakerne underveis samtidig som hun ikke mistet tråden. 
    Etter hvert skal jeg skrive mer om hva jeg har opplevd i forbindelse med "bevisst-jeg prosessen" ... som da leiemorderne som hjemsøkte drømmene mine i sommer ble forvandlet til gode hjelpere da de fikk slippe til og si hva som var viktig for dem. 

 


Bloggen til Gerd gir et innblikk i hva Voice Dialogue er, og her er en lenke til  Daily Voice Dialogue, en blogg på engelsk som jeg også likte svært godt. 

Jeg lenker til to av artiklene her:   

"Putting the light from enlightenment in its place"   


(Jeg har fått forfatterens tillatelse til å oversette "Putting the light ..." til norsk. Det skal bli gjort en gang.)

og   "Learning from Captain Jack Sparrow"





Så har vi "hovedsiden":
 
VOICE DIALOGUE INTERNATIONAL



Det er to elementer ved VD som tiltaler meg sterkt: 

Grunnleggerne, Hal og Sidra Stone, er ikke dogmatiske. De har ikke noen "ren lære" som man blir oppfordret til å følge.

Og på et eller annet tidspunkt mellom nåtiden og mitt første møte med verktøyet deres på 80-tallet, har de gjort den samme oppdagelsen som jeg gjorde: hvor viktig det er å ha kontakt med sin egen sårbarhet.  

Mer om det her, i "THE BASIC ELEMENTS OF VOICE DIALOGUE, RELATIONSHIP, AND THE PSYCHOLOGY OF SELVES: Their Origins and Development" 


Og Gerd skriver om det samme i "I natt jeg drømte ..."







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.