tirsdag 28. juni 2011

HAR DU EN PSYKISKHELSEKUNDEHISTORIE?

Jeg er i gang med å formidle mine erfaringer som helsevesenkunde* ... er du? 
  
HER skriver erfaringskompetanse.no:  

"Vi samler inn erfaringer, og har i den forbindelse laget en veileder til de som ønsker å dele sine erfaringer med oss. En erfaring er den kunnskap eller viten man får gjennom egne opplevelser og det er erfaringer fra et bruker- og/eller pårørendeperspektiv fra psykisk helsefeltet vi ønsker oss. Disse erfaringene kan også kalles brukerhistorier, brukererfaringer eller brukerkunnskap, samt pårørendehistorier, pårørendeerfaringer eller pårørendekunnskap." 





* En av mine erfaringer har vært endringen i selvbildet mitt da jeg sluttet å se meg selv som "pasient" eller "bruker" og begynte å vurdere de tjenestene jeg ble tilbudt som en autonom kunde:  "Hva blir tilbudt og hva ønsker man å oppnå med dette tilbudet?" "Ønsker jeg å ta imot det?"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.