torsdag 17. oktober 2013

Fireåring om homofili:

Når en mann og en dame blir forelsket, kan de pare seg og få barn. 
Når en dame og en dame forelsker seg og parer seg, 
eller en mann og en mann, 
får de ikke barn.





Det er egentlig så enkelt. Jeg tror man må ha lært at det bare er damer og menn som kan forelske seg. Eller ikke opplevd noe annet enn damer og menn som er par. 

Jeg legger inn dette som en respons til en merknad på Twitter:

"J er for homofile & lesbiske. Men j synes barn helt ned i 2-3 årsalderen er for små til å lære om d. Det gjør m ikke til en misliker av dem."

På hvilken måte er små barn for små til å vite at homofili fins?

Og apropos heterofile eventyr: Når er barn store nok til å lære at jenter = prinsesser som faren gir bort til tilfeldige fremmede som gjør noe han har pålagt dem? 





7.11.13:

– Jeg har forandret meg som person

Likestillingsminister Solveig Horne (Frp) sier at hun og Fremskrittspartiet har modnet seg i sine holdninger til blant andre homofile.



Senere:

Diskusjonen minte meg på Trond Viggo Torgersen og sædcellene. 





Jeg jobbet i en brukttøybutikk da denne programserien om kroppen gikk på lufta, og mange av de som kom innom hadde sterke meninger om at dette går da ikke an! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.