fredag 27. september 2013

#FFNOR på Twitter

#FFNOR på Twitter

Jeg har bestemt meg for å foreslå å følge bare en person hver uke på Twitter, og heller begrunne det skikkelig.


Fredag 27.12:

Det ble to i dag: @CuculusC og @Doremus42 

Dere er verd å følge på grunn av interessante skråblikk på livet og nyttige, tankevekkende og dels skarpe innspill. 

Samtidig får jeg Twitter-inntrykk av to svært likandes personer som jeg gjerne ville møte over en kopp kaffe til en prat om sko og skip og segllakk og kålhoder og konger og litt av hvert annet. 



Fredag 20.12: 

@frodefredriksen, du er verd å følge på grunn av ... 

.... medmenneskelige og interessante betraktninger om svært vanskelige temaer ...

... utfordrende og tankevekkende spørsmål som lokker meg til å presisere og justere tankegodset mitt ...

... og en varme som gjør at jeg blir glad hver gang jeg ser ansiktet ditt i feeden.



@heltalene, du er verd å følge fordi ...

... du stadig legger ut interessante glimt fra et ståsted mellom to kulturer - korte setninger og sitater som kan få meg til å stoppe opp og tenke: "Det har jeg ikke tenkt på før!" Og noen ganger nikker jeg og tenker: "Ja, slik er det. Akkurat slik er det."

... du legger også ut glimt fra livet ditt. Det føles fattigslig å bare kunne sende deg et <3 når du viser at du har det vondt, og jeg tenker at slik er nå engang Twitter - vi får glimt av hverandre, og ikke noe mer. Og små, ekte glimt er verdifulle bidrag til nyansering av den store billedveven som er menneskenes historie, veven som sårt trenger mørke felt i det lyse for å bli tredimensjonal. 



***


Dagens forslag er @HawaiiKristin, som har klaget beltelegging inn for kontrollkommisjonen og fått "delvis medhold". Og som skriver om litt av hvert, også om egne opplevelser i dagens psykiske helsevern.

Her er en lenke til det siste blogginnlegget, "Gi meg fred":



http://skyene.blogg.no/1380835046_03102013.html




***

Dagens forslag er Kjetil R, @Psykiatri_ssk, for hans kloke og respekterende måte å møte mennesker i krise på. Og her er en grunn:





(Må leses nedenfra og opp, jeg fikk dem ikke i riktig rekkefølge)


Det er mange andre grunner, som du sikkert kommer til å oppdage selv.



Kjetil, tweetsene dine er med på å styrke et håp om vi med tiden kan få en psykiatri som ikke skader mennesker som trenger hjelp. En psykiatri som står støttende ved siden av mennesker og er med på å bygge dem opp.Takk for det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.