mandag 16. juli 2012

Å leve i beste velgående ...

... og bruke erfaringer fra fortidens overgrep
som utgangspunkt for frigjøring er ... ?

Ikke den søteste hevn, for jeg vil ikke ha hevn.
Hva skal jeg med hevn?
Hevn dekker ikke noe behov som jeg har.

Å leve i beste velgående ...
Er det den beste oppreisning?
Kanskje det?
En selvstyrt oppreisning,
frigjort fra fortidens utøvere av overgrep
og hva de måtte mene og tenke.
"You have no power over me"

Ikke helt frigjort fra hva de kan gjøre.
De som har reell makt.
Og det er en annen historie.
Som kanskje aldri blir virkelighet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.