fredag 23. mars 2012

Katolske kostskular skal ha kastrert sexmisbrukte born

Vårt Land via @agteien: 


  http://www.vl.no/verden/katolske-kostskular-skal-ha-kastrert-sexmisbrukte-born/.zrm 


Det skal dreie seg om minst ti gutar under 21 år, som i løpet av 1950-åra vart sendt på eit katolsk, psykiatrisk sjukehus, og der fekk avskåre testiklane sine. Ifølgje sjukehusa skjedde kastreringane friviljug, og var ein kur mot homoseksualitet.


 Jeg har ingen ord, bare en stor sorg og et like stort sinne. 

3 kommentarer:

  1. Jeg mangler ord, forferdelig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ordene til den katolske biskopen i Oslo ringer i ørene mine:

      "Overgrepene er ikke kirkens skyld, de er kirkens skam."

      Apoteosen av ansvarsfraskrivelse og offerklandring!

      Slett
  2. Jeg grøsser, har heller ikke ord.... Men merker at jeg blir sint.

    SvarSlett

Merknader, spørsmål og saklig uenighet mottas med glede.

Og kanskje du har erfaringer du vil formidle?

Legg gjerne inn lenke til relevante innlegg fra din blogg - jeg liker bloggdialog.

Det har vært mye spam i det siste, så jeg har gått over til moderering.